Afgrund "The Dystopian" - Recenzja


 Zazwyczaj kiedy wychodzi jakiś nowy materiał opisany jako grindcore, z góry wiemy czego się spodziewać. Bełkoczące growle, szybkie gitary, specyficzna, szybka perkusja i dużo d-beatów. Kiedy pierwszy raz odpalałem ten materiał, takie właśnie było moje nastawienie, aczkolwiek bardzo się zaskoczyłem, ale do tego jeszcze dojdziemy.

 Materiał poznałem przypadkowo, kiedy dostałem wlepę z okładką albumu jako gratis do zamówienia z Selfmadegod. Powiem szczerze, nie zachęcała mnie ona (okładka) do przesłuchania. Jacyś ludzie z workami, wszystko w ciemnych, srakowatych kolorach. No chujnia po całości, ale zdecydowałem się jednak na danie szansy temu materiałowi, ponieważ to jednak SMG, a oni ostatnimi czasy wydają same dobre materiały. Usiadłem więc sobie, odpaliłem i jakież było moje zdziwienie, kiedy nie dostałem tego czego oczekiwałem. W prawdzie cytaty są, d-beaty są, ale całość brzmi bardziej death metalowo. Prócz standardowych "punkujących" są również wolniejsze i bardziej techniczne/melodyjne. Bardzo dobrze to kontrastuje, kiedy w jednej chwili mamy klimatyczny riff w średnim tempie na hołd Dead Congregation, aby w następnej sekundzie przejść na szybką młóckę w rytm skocznej perki, kłaniającą się Nihilist czy wczesnemu Entombed (w końcu panowie wywodzą się ze Szwecji, hehe). Wokale to też nieco inna bajka, są unikatowe, da się je zrozumieć i idealnie wpasowują się w całość kompozycji, podkreślając jej subtelność i brutalność zarazem. Niestety, jak to nas grindy przyzwyczaiły, całość wciąga tak bardzo, że człowiek nie zauważa kiedy się album kończy. Składa się na niego 11 utworów o łącznym czasie trwania wynoszącym biedne 23,5 minuty. Uważam, że jest to największa i najbardziej dająca się we znaki wada.

 Podsumowując, mamy tutaj do czynienia z solidnym, deathowo/grindowym rozpierdolem. Skocznym i brutalnym, ale przemyślanym, zgrabnym i subtelnym. Dla wszystkich fanów zespołów, które wymieniłem, będzie jak znalazł.

Tracklista:

  1. Limitless Source of Power
  2. Ruttna
  3. Re-Exordium
  4. Callous
  5. Royalty of Crust
  6. Crossfire Agent
  7. (Yet) Another Way to Kill
  8. The Great Rift
  9. Archaic Plague
  10. Smasher of Skulls
  11. Demise Strategy
Ocena 4.5/5

Odsłuch:

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Bestiality "Endless Human Void" - Recenzja

Kły "Szczerzenie" - Recenzja

Black Death Production - Wywiad