Gorycz "Piach" - Recenzja



  Jesień zagościła u nas na dobre, więc pora na iście jesienny album, czyli debiut zespołu Gorycz. "Piach" pojawił się na początku listopada dzięki Pagan Records. Dostajemy w nim 36 minut, to jest 6 utworów, czegoś na wzór Post Black Metal lub Avant-Garde Black Metal. Skład z Olsztyna, niektórzy na pewno będą kojarzyli członków z zespołu Non Opus Dei.

  Na początku muszę przyznać, że nie byłem nigdy fanem takich gatunków i ta recenzja sprawiła mi niemały problem. Tempo jest dosyć wolne, momentami nieznacznie przyśpiesza. Gitary i perkusja mnie nie kupiły, kompletnie. Te same riffy są powtarzane do znudzenia i absolutnie nic się nie dzieje. Perkusja to samo, wszystko ciągnie się bez końca. Jednym słowem nudy. Wokal jest jak najbardziej poprawny. Dostajemy zachrypnięte krzyki wyzywające boga, nawołujące do przyglądania się cierpieniu i lamentom. Dozują nam także recytowane fragmenty utworów, jak np. w "Strach na ludzi". Szczerze powiedziawszy szybciej można zrozumieć coś z growlu niż z tej recytacji, ale to może tylko moje odczucia. Chciałbym się na chwilę zatrzymać przy ich tekstach. Głównymi motywami lirycznymi, jak można zauważyć, są śmierć, cierpienie i okrutny bóg. Bardzo spodobało mi się to powiazanie nazw zespołu i albumu do ich tekstów. Czuć, że liryka jest przepełniona właśnie tą goryczą i złością. Zaleciało depresją, brudem, zgnilizną i trupem.

  Recenzja bardzo krótka, bo nie wiem, co mógłbym o tym jeszcze napisać. Muzycznie wypadło bardzo słabo, jeden riff przez cały kawałek... W pewnym momencie można już usnąć. Oczywiście znajdą się tacy, którzy się ze mną nie zgodzą i to zrozumiałe. Jak dla mnie najbardziej uratowali się tekstami i bardzo fajną okładką, która wprowadza taką swego rodzaju nostalgię i melancholię. Wokal adekwatny do tempa i klimatu krążka. Podsumowując, muzyka na pewno nie do końca dla mnie. Przysypiałem słuchając, według mnie za bardzo monotonnie. Tak smakuje Gorycz.



Tracklista:
  1. Ziemia
  2. Czarna ciecz
  3. Ciżba wyje
  4. Lament
  5. Strach na ludzi
  6. Gorycz
Ocena 3.0/5


Do nabycia:
https://pagan-records.com/pl/p/GORYCZ-Piach-CD/10615

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Bestiality "Endless Human Void" - Recenzja

Kły "Szczerzenie" - Recenzja

Black Death Production - Wywiad